wtorek, 28 maja 2019

Zamek W Malborku - trasa rodzinna

Zamek w Malborku - trasa rodzinna

Zamek w Malborku - trochę historii

Zamek Malbork z dzieckiem, zamek Malbork taras rodzinna blog atrakcyjne wakacje z dzieckiem

Atrakcyjne wakacje z dzieckiem i trasa rodzinna zamek Malbork

Wakacje 2019, atrakcyjne wakacje z dzieckiem, trasa rodzinna Malbork

Zamek Malbork, atrakcje dla dzieci,

Atrakcyjne wakacje z dzieckiem

Zamek powstał bardzo dawno temu, jego budowę rozpoczęto już w XIII wieku, a sama budowa trwała aż 183 lata 😲. Jest to największy zamek ceglany na świecie 👍, wybudowany został przez Krzyżaków, a obecnie należy do nas i jest jedną z większych atrakcji turystycznych w Polsce. Jest to zamek  który pełnił rolę siedziby Wielkich Mistrzów Krzyżackich, oczywiście poza nimi na zamku mieszkali rycerze i ich cała świta. W obrębie murów zamku byli także rzemieślnicy (kucharze, piekarze, czy kowale), którzy zajmowali podzamcze.

Zamek Malbork - dojazd, parkingi, bilety

My zdecydowaliśmy się na podróż samochodem i z perspektywy czasu nie był to najlepszy pomysł. O ile dojazd nie sprawiał żadnych problemów, to już gorzej było z parkingiem, a jeszcze gorzej z wyjazdem. Rada dla Was - uważajcie gdzie zostawiacie samochód - opłaty są bardzo wysokie 🙄, są to parkingi prywatne, niestety zamek swoich nie posiada. Zdecydowanie taniej i wygodniej jest dojechać pociągiem, co będąc następnym razem na pewno uczynimy 😁. Natomiast jeśli chodzi o bilety, tu mamy dwie opcje i naprawdę szczerze polecam kupić bilet on-line, szczególnie jeśli jedziemy, tak jak my z dziećmi. Kolejki po bilety były niestety ogromne, a kupując bilet internetowy to wszystko omijamy. Ogromny plus za czyste i bezpłatne toalety w budynku kas, jest też miejsce do przebrania maluszków 👍.

Dla dzieci, wakacje z dzieckiem, Atrakcyjne wakacje z dzieckiem 2019

Malbork I dzieci, atrakcyjne wakacje z dzieckiem, zwiedzanie z dzieckiem

Zamek Malbork - trasa rodzinna

Już od kilku lat Zamek Malbork przygotował specjalną alternatywną trasę dla dzieci, która pokazuje najważniejsze miejsca na zamku i to w sposób specjalnie przygotowany dla najmłodszych. Jak już wcześniej wspominaliśmy bilety najlepiej kupić przez internet, kupujemy je na konkretną godzinę - ilość miejsc jest ograniczona. Przed wycieczką cała grupa zbiera się w jednym miejscu - poczekalnia i tam miła Pani przewodnik tłumaczy dzieciom, jak i co będziemy zwiedzać, podaje podstawowe informację na temat zamku i jego historii i rozdaje kaptury dla każdego dziecka 😁. Przypomnę Wam tylko, że udając się na trasę dziecięcą przewodnik nie będzie nas prowadził po wszystkich miejscach i pomieszczeniach, a trasa ta trwa maksymalnie 2 godziny, podczas gdy normalna trasa to około 3,5 godziny. Bez chwili zastanowienia zdecydowaliśmy się na trasę rodzinną, tym bardziej  że po skończonym zwiedzaniu z przewodnikiem można zostać na zamku aż do jego zamknięcia i po odpoczynku z dziećmi zobaczyć to co jeszcze chcemy 😁.

Zamek Malbork - trasa rodzinna - nauka przez zabawę

Przewodnicy którzy oprowadzają wycieczki dla dzieci są specjalnie do tego dobierani 😀. Jak wspominaliśmy wycieczkę rozpoczynamy w poczekalni, skąd dzieci przyodziane w kaptury wraz z rodzicami i przewodnikiem udają się do zamku 😁. Przy pomocy przewodnika zostaje wybrany skryba, który będzie notował literki, które docelowo utworzą hasło zapisane na woskowej tabliczce 👍. Aby to hasło ułożyć dzieci będą musiały rozwiązywać różne zagadki 😁. Podczas wycieczki dzieci poznają sekrety malborskiej twierdzy i zobaczą jak żyli ówcześni ludzie. Nie będą poznawać szczegółowych dat, ale dowiedzą się za to, jak Krzyżacy ogrzewali zamek, co jedli, i czego używali zamiast papieru toaletowego 😁. A po skończonym zwiedzaniu na dzieci czeka ogromna niespodzianka - spotkanie z Wielkim Mistrzem Krzyżackim 😁👍. Będzie pasowanie na odkrywców tajemnic zamkowych, będzie także dyplom, na którym dzieci mogą samodzielnie wypisać swoje imię - piórem i atramentem 👍. Będzie także dobra zabawa i strzelanie z kuszy 😁, my wiedzieliśmy jak skończy się wycieczka ale dla dzieci była to bardzo wielka i miła niespodzianka 😁. Po skończonym zwiedzaniu z przewodnikiem wróciliśmy na zamek i po krótkim odpoczynku dzieci przystąpiły do własnej eksploracji tego miejsca 😁.
Wycieczkę zarówno dzieci jak i my uznajemy za udaną 😀, poza podstawową wiedzą dzieci bardzo dobrze się bawiły.  A jak wiadomo, co jest w formie zabawy to dzieci to uwielbiają i z czasem chętnie tu powrócą 😁.

Zamek Malbork - nasze wrażenia

Jest to idealne miejsce na jednodniową wycieczkę z dziećmi, trochę historii, trochę zabawy i nauki. Jadąc z dziećmi nie planujcie nic więcej w tym dniu, my przyjechaliśmy rano a wychodziliśmy po 17 😁, zmęczeni ale i zadowoleni. Na samym zamku można spędzić cały dzień na zwiedzaniu i na odpoczywaniu na trawce bądź ławeczkach, jest gdzie zjeść - dwie restauracje - i gdzie wypić kawę, no i zakupić pamiątki 😁. Wycieczkę uznajemy za bardzo udaną, aczkolwiek przestrzegamy Was przed parkingami, prawie 50 zł to zdecydowanie za dużo. No i najważniejsze wybierajcie słoneczną pogodę - wtedy jest najładniej 😁.

37 komentarzy:

1. Nie wiedziałam, że w tym mieście jest taka trasa - super podpowiedź, może kiedyś uda mi się tam wybrać.

OdpowiedzUsuń
  2. Super. Chciałabym kiedyś odwiedzić to miejsce.

3. Uwielbiam zwiedzać zamki i odkrywać ich tajemnice

4. Byłam raz, piękny zamek. Nie widziałam, że jest też trasa dla dzieci, chętnie skorzystamy:)

OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam zwiedzanie, takie świetne zdjęcia pokazują, że warto tam się wybrać. Możliwe, że sama tam pojadę. Pozdrawiam;)

6. Ten zamek robi oszałamiające wrażenie. Byliśmy kilkukrotnie :)

7. Zamek, historia, atrakcje, ceremonia, i dyplom. Ciekawe miejsce, pamiątkowe zdjęcia i najbliźsi u boku. Super wpis.

8. Mieliście świetną wycieczkę a zdjęcia tylko to potwierdzają

9. Uwielbiam Zamek w Malborku <3 Jest cudowny, a siedzenie o zachodzie słońca po drugiej storny rzeki wspominam najlepiej - cudny widok :D

10. pięknie tam ja jeszcze nie miałam okazji zwiedzić tego zamku :)

OdpowiedzUsuń
  11. Zamek w Malborku zwiedzałam kilka razy, ostatni raz dość dawno temu. Fajnie, że urozmaicają ofertę.

12. Zwiedzałam zamek w Malborku na jednej z wycieczek szkolnych, wile lat temu.

13. Byłam na tym zamku, bardzo mi się podobało. :-)

14. Piękna wyprawa.
    Odwiedziłam kiedyś zamek, ale sama.
    Fajnie byłoby zabrać tam rodzinkę.

OdpowiedzUsuń
  15. Ale ekstra! Zamek w Malborku to miejsce, które znajduje się na naszej liście miejsc, które chcemy odwiedzić z dziećmi. Może jeszcze w tym roku nam się uda tam pojechać. Mysle, ze starszą pociechą będzie zachwycona!

16. Zamek w Malborku bardzo mi się podoba! Na pewno jeszcze się do niego wybiorę!

17. Byłam tam z dziecmi bardo Nam się podobało :)

18. Piękny zamek, obowiązkowe miejsce do odwiedzenia z dziećmi

19. Znakomity opis, również planujemy się tam wybrać :)

20. Nie wiedziałam, ze jest tam specjalna opcja dziecięcej trasy! Chyba w tym roku zobaczy,y ją w takim razei :)

21. Bardzo możliwe, że niedługo będę w Malborku

22. Zwiedzaliśmy zamek w Malborku dość dawno, jeszcze we dwójkę - ale z synkiem też tam pewnie kiedyś pojedziemy. Widzę, że atrakcji dla dzieci całkiem sporo :)

23. 183 lata budowy! Niesamowite!:o

OdpowiedzUsuń
  24. Byłam kiedyś, dobrze wsponinam:)

25. Świetna przygoda ;) mnie zamek jednak troszkę zawiódł ;)

26. Byłam i bardzo dobrze wspominam zwiedzanie zamku.

OdpowiedzUsuń
  27. Super! Mega ciekawe miejsce, jak widać dzieciaki miały dużo frajdy. My jeszcze nigdy nie byliśmy w Malborku, tak więc kusicie mocno... ;)

28. Fajne takie zwiedzanie a Zamek jest duży, my mamy 2 kroki do niego :-)

29. Zamek w Malborku to nie lada gratka do zwiedzania :) Dobrze, że wybraliście ścieżke rodzinną, bo pozostałe są znacznie dłuższe

OdpowiedzUsuń
  30. Jednym słowem - atrakcji nie brakuje, zwłaszcza dla dzieci. Dobrze, że piszecie o biletach on-line i o tym, że lepiej jest dojechać pociągiem:). To ważne informacje.

31. dawno już nie byłam na żadnym zamku, muszę to zmienić bo fajna sprawa!

32. Świetna wyprawa i przygoda. Najważniejsze, żeby dzieciaki były zadowolone.

OdpowiedzUsuń
  33. byłam wiele razy w malborku, dwa razy zwiedzałam z przewodnikiem całość, to bardzo męczące

34. Ależ tam pieknie. Jeszcze nie byłam w malborku - kto wie, może w wakacje postanowimy tam odskoczyć :)

35. Ależ tam klimatycznie ! Koniecznie musimy się tam wybrac z rodziną. Lubię takie miejsca

OdpowiedzUsuń
  36. Piękny jest ten zamek i jak mało który w naszym kraju zachowany w dobrym stanie. Jeszcze tam nie byłem na żywo ale z opowiadań znajomych już nie raz słyszałem, że ilość turystów za dnia bywa tak duża iż ledwo da się swobodnie poruszać. Choć na fotkach jest w miarę luźno, może dobra godzina.

Etykiety

#zamkizdzieckiem AMEET Atrakcje województwa dolnośląskiego Atrakcje województwa pomorskiego Babaryba Beskidy Blue Ocean Certyfikat Miejsca Przyjaznego Dzieciom Cieszyn Darłowo Dolnośląskie Dolny Śląsk Doświadczenia Drogeria Olmed Dźwirzyno Educarium Egmont Elbląg Energylandia Gdańsk Góry Góry Stołowe Góry Świętokrzyskie Greg Gry planszowe i inne HarperKids Hortulus Hotel Hotel Senator Hotel Zamek Ryn Jelenia Góra Kabum Karkonoski Park Narodowy Karpacz Kawa Kącik Malucha Klocki Kolejkowo Kolejkowo i miasto z Piernika Kolejkowo Wrocław Kołobrzeg konkursy Książka Książki Lego Łazienki Królewskie Magiczna symetria - Educarium Małopolska Mazowieckie Mazury Miasto z piernika Kolejkowo Wrocław miasto z piernika we Wrocławiu morze Muzeum Muzuem nad Bałtykiem nad morzem Nasza Księgarnia Nauka Nauka przez zabawę noclegi Nowy Wiśnicz Olmed apteka Opolskie Parki rozrywki Piatnik pod ziemią podkarpackie Podlasie Podróże Pojazdy Hydrauliczne Artyk pojazdy hydrauliczne KupZabawke polecane Polecane noclegi Polferries POLIN Pomorskie prezenty Programowanie Rebel Skalne Miasto Soke Srebrna Góra Strefa Dziecka Strefa Mamy Strefa Taty Śląsk śląskie Testowanie Trasy podziemne Tuban Tubi Jelly Wakacje z książką Wałbrzych Warmia Warmia Zamek w Lidzbarku Warmińskim Warszawa Wieliczka Wielkanoc Wielkopolska Wroc Wrocław Wydawnictwo Znak Zabawki Zachodniopomorskie Zamek Zamek Chojnik Zamek Kliczków Zamek w Rynie Zamek Wiśnicz zamki z dzieckiem Zdrowie zegarki zwiedzanie