sobota, 20 lipca 2019

Centrum Bajki w Pacanowie

Koziołek Matołek Pacanów blog atrakcyjne wakacje z dzieckiem

Ciekawe miejsca do odwiedzenia z dzieckiem

Dzisiaj zabieramy Was do krainy bajek i miejscowości, którą zna chyba większość za sprawą znanego wszystkim Koziołka Matołka 😃. Oczywiście mowa tu o Pacanowie i o Europejskim Centrum Bajki, które się tu mieści 😄. Już od dawna planowaliśmy tę podróż, niestety z racji dzielącej nas dużej odległości była ona odkładana. Przy okazji wakacji postanowiliśmy jednak spełnić marzenia dzieci i nasze też 😃. Na szczęście w dzisiejszych czasach kiedy mamy dobrze działające nawigację nie musimy szukać Pacanowa tak długo jak najbardziej znany Koziołek 😄, bez żadnych problemów trafiamy na miejsce. Czeka tam na nas bardzo nowoczesny budynek w którym mieści się całe muzeum, ale ogrody wokół są równie pięknie 👍. Ciekawe czy zgadniecie na jakiej ulicy mieści się to Centrum 😄 - oczywiście na ulicy Kornela Makuszyńskiego 👍.

Centrum Bajki w Pacanowie - idealne miejsce dla dzieci i dorosłych

Blog atrakcyjne wakacje z dzieckiem

Bajkowy Świat - Centrum Bajki w Pacanowie

Jest to miejsce, które spodoba się wszystkim i mniejszym i większym, dla których będzie to taki powrót do czasów dzieciństwa 😄. My nasze zwiedzanie tego miejsca rozpoczęliśmy od wystawy Bajkowy Świat.

Początkowo myśleliśmy, że będziemy oglądać wystawę - a za tym dzieci mające dużo energii nie przepadają 😄, ale nie jest to taka wystawa, którą się tylko ogląda 👍. Tu dzieci aktywnie uczestniczą w zwiedzaniu 😄. Cała podróż rozpoczyna się od przejścia przez mysią dziurkę, która wprowadza nas do świata bajek, gdzie przewodniczka przebrana za Królewnę Śnieżkę będzie nam towarzyszyła podczas całego zwiedzania 👍. Zdecydowanie największą atrakcją była podróż pociągiem, która odbywała się w trakcie zwiedzania wystawy 👍.

Każdy zajmował wygodne miejsca i przez okna podziwiał różne miejsca pod wodą, na ziemi, czy w chmurach. Oczywiście nie zdradzimy Wam wszystkich szczegółów atrakcji jakie Was spotkają, bo niespodzianki też muszą być 😄. Dzieciom na pewno bardzo spodoba się również interaktywna mapa bajek, gdzie trzeba będzie dopasować bajkę do danego kraju 😄. Po zakończeniu podróży pociągiem przyszedł czas na wejście do zaczarowanego ogrodu, tylko żeby tu wejść najpierw trzeba będzie znaleźć ukryty klucz 😄. Po wejściu do zaczarowanego ogrodu naszym oczom ukażą się piękne, bajkowe ogromne kwiaty 😄, a w ich kielichach można nawet usiąść i odpocząć 😀.

Kolejne atrakcje jakie na nas czekały były ukryte w tajemnych schowkach 😄, kiedy otwierało się kolejne drzwiczki, to pokazywały się migawki z historii bajki polskiej - można było zrobić piegi bohaterom z Akademii Pana Kleksa 😄.

Następnie czekał na nas quiz bajek i seans jak w kinie z największym bohaterem tego miejsca Koziołkiem Matołkiem 😀. I tu po mału zbliżamy się do końca naszej przygody. Pozostaje jeszcze przejść obok groźnego śpiącego smoka i przejść przez Lustrzane Odbicie, do krainy Skarbnicy Bajek, gdzie w szklanych kulach zobaczymy sceny z różnych baśni i bajek 👍.

Mały Teatr - Centrum Bajki w Pacanowie

Jak tylko skończyliśmy zwiedzać wystawę Bajkowy Świat, udaliśmy się w stronę Małego Teatru. Aby tu wejść trzeba założyć magiczne buty 😀. Jest to zupełnie inny teatr, niż taki do którego jesteśmy przyzwyczajeni, siedzimy tu na ziemi, a scena ukryta jest w szafie 😀. W przedstawieniu udział biorą marionetki, my trafiliśmy na znaną baśń Andersena "Mała Syrenka" - opowieść o dobru, miłości i otaczającym nas świecie, który nie zawsze daje nam to czego byśmy oczekiwali. Polecamy to miejsce nawet dla najmłodszych dzieci 👍.

Kraina Soria Moria

Do tego miejsca prowadzą drzwi, które otwierają się tylko o danej godzinie, więc musicie być czujni i gotowi 😄. Pamiętajcie również, że sugerowany wiek to 7 lat i starsi. Wchodzimy do mroźnej krainy Soria Moria, której mieszkańcy zapomnieli jak wygląda inna pora roku niż zima 😒. Jednak my możemy im pomóc i przywrócić wiosnę 😄. Żeby to się udało zostajemy zaproszeni do gry. Początkowo wędrujemy przez stalowy las, który zamieszkują groźne zwierzęta i czuć podmuchy zimnego wiatru. Musimy wykonać kolejne zadania aby przywrócić wiosnę. Aby się udało musimy wykonać poprawnie 6 zadań i zebrać nagrody w postaci runy - jeśli wszystko przebiegnie zgodnie z planem powróci wiosna, a jeśli nie.... Tego dowiecie się na miejscu 👍.

Centrum Bajki w Pacanowie - rodzinne miejsce

Centrum Bajki w Pacanowie poza wymienionymi przez nas atrakcjami ma jeszcze wiele do zaoferowania 😄. Jest nowoczesne kino 3d, magiczna księgarnia czy przepiękny ogród 😄. To co nam najbardziej się podobało to mało liczne grupy, na wszystkie atrakcje wpuszcza się maksymalnie 15 osób, co sprawia, że każde dziecko czuje się ważne i może skorzystać ze wszystkich propozycji. Z tego też względu musicie przed przyjazdem wcześniej zarezerwować bilety, żeby nie było sytuacji, że nie będzie dla Was miejsca. Wszystkie potrzebne informację i możliwość zakupienia biletów znajdziecie na stronie. ➡️  Centrum Bajki w Pacanowie. Jest to też znakomita alternatywa, kiedy w czasie wakacji mamy gorszą pogodę - wszystkie atrakcje poza ogrodem są dostępne pod dachem, więc deszcz będzie nam niestraszny 😁.

29 komentarzy:

1. Nigdy nie byłam w Pacanowie, a często jako dziecko chciałam tam iśc jak ten Koziołek.
    Centrum bajki wspaniałe. Miejsce do zabawy i edukacji.
    Pięknie go przedstawiliście i zachęciliście do odwiedzenia-)
    Pozdrawiam!
    Irena-Hooltaye w podróży

OdpowiedzUsuń
  2. Z koziołkiem też bym chętnie piątkę zbiła!

3. To musiał być raj dla dzieciaków. Ciesze się, że w końcu udało Wam się zrealizować to marzenie, będzie pamiątka na całe życie!

4. ooo to na pewno fajne miejsce, świetna relacja i zdjęcia

5. No i jadę do Pacanowa... kolejne fajne miejsce :D

6. Fajne takie zwiedzanie z atrakcjami - Pacanów wycieczka na cały dzień idealna na wakacyjny weekend

7. W Pacanowie byłam nawet ostatnio, ale przejazdem. Kolejne, świetne miejsce o którym nie wiedziałam

8. Ło jedy, jak suuuuper! Koziołek Matołek 😍

9. Do takich miejsc powraca się z wielką radością. :)

10. Fajne miejsce, te chcę do Pacanowa, może mnie jako kota do obsługi przyjmą :-)))

OdpowiedzUsuń
  11. Super miejsce, może kiedyś zabierzemy tam dzieci. Na razie wybieramy się do Farmy Iluzji. 🙂

12. Dla dzieciaczków to frajda być w takim bajkowym centrum :)

Odpowiedzi
    1. Cały dzień można tam spędzić, a dzieciom wciąż będzie mało. :)

Usuń
  13. Całkiem fajne, nie wiedziałam, że aż tak się tam postarali ;)

14. Ojej to tak blisko mnie a jeszcze tam nie byłam

15. Miejsce już od jakiegoś czasu mnie interesuje. Zastanawiam się tylko, czy trzylatek nie będzie się jeszcze tam trochę nudził?

1. Krainy Soria Moria nie polecamy, reszta ok, najbardziej spodoba się teatr

Usuń
  16. Świetne rodzinne miejsce do zabawy i odpoczynku, warto odwiedzić w wakacje ...
    krystynabożenna

17. Nie lubię takich miejsc, ale dzieci na pewno byłyby zachwycone

18. Świetne miejsce na spędzenie wolnego czasu z dziećmi :) Maluchy z pewnością zadowolone :)

19. Bardzo fajne miejsce- nie wiedziałam o nim a przejeżdzaliśmy przez pacanów niedawno..teraz zżałuję że nie znałam go wczesniej

OdpowiedzUsuń
  20. A jak sprawa wygląda z parkingiem? Jest gdzieś blisko czy trzeba parkowac na mieście
    Wyczytałam jeszcze że niedaleko w Podzamczu koło Chęcin jest centrum da vinci ponoć super

Odpowiedzi
    1. No właśnie parkingu niestety nie ma przy samym centrum. Ale raczej nie ma problemu z zaparkowaniem w pobliżu.

Etykiety

#zamkizdzieckiem AMEET Atrakcje województwa dolnośląskiego Atrakcje województwa pomorskiego Babaryba Beskidy Blue Ocean Certyfikat Miejsca Przyjaznego Dzieciom Cieszyn Darłowo Dolnośląskie Dolny Śląsk Doświadczenia Drogeria Olmed Dźwirzyno Educarium Egmont Elbląg Energylandia Gdańsk Góry Góry Stołowe Góry Świętokrzyskie Greg Gry planszowe i inne HarperKids Hortulus Hotel Hotel Senator Hotel Zamek Ryn Jelenia Góra Kabum Karkonoski Park Narodowy Karpacz Kawa Kącik Malucha Klocki Kolejkowo Kolejkowo i miasto z Piernika Kolejkowo Wrocław Kołobrzeg konkursy Książka Książki Lego Łazienki Królewskie Magiczna symetria - Educarium Małopolska Mazowieckie Mazury Miasto z piernika Kolejkowo Wrocław miasto z piernika we Wrocławiu morze Muzeum Muzuem nad Bałtykiem nad morzem Nasza Księgarnia Nauka Nauka przez zabawę noclegi Nowy Wiśnicz Olmed apteka Opolskie Parki rozrywki Piatnik pod ziemią podkarpackie Podlasie Podróże Pojazdy Hydrauliczne Artyk pojazdy hydrauliczne KupZabawke polecane Polecane noclegi Polferries POLIN Pomorskie prezenty Programowanie Rebel Skalne Miasto Soke Srebrna Góra Strefa Dziecka Strefa Mamy Strefa Taty Śląsk śląskie Testowanie Trasy podziemne Tuban Tubi Jelly Wakacje z książką Wałbrzych Warmia Warmia Zamek w Lidzbarku Warmińskim Warszawa Wieliczka Wielkanoc Wielkopolska Wroc Wrocław Wydawnictwo Znak Zabawki Zachodniopomorskie Zamek Zamek Chojnik Zamek Kliczków Zamek w Rynie Zamek Wiśnicz zamki z dzieckiem Zdrowie zegarki zwiedzanie