środa, 3 lipca 2019

Kopalnia Soli Wieliczka - trasa dla dzieci Solilandia

Czy warto odwiedzić kopalnie soli w Wieliczce

Atrakcyjne wakacje z dzieckiem

Zgodnie z zapowiedziami ruszamy z opisami najciekawszych miejsc w Polsce, które są warte odwiedzenia z dziećmi 😁. Nasze pierwsze kroki w tym roku skierowaliśmy do Kopalni Soli w Wieliczce - miejsca znanego chyba każdemu. Czy jest ktoś kto nigdy nie słyszał o tym miejscu? 😁. Tylko, że dzisiaj nie opiszemy dla Was trasy tradycyjnej, tylko taką idealnie stworzoną dla dzieci, gdzie świat historii splata się ze światem bajki, baśni i ciekawych opowieści 😁. Ta trasa to Solilandia 👍. I tu od razu ważna informacja - bilety najlepiej zarezerwować dużo wcześniej, ilość miejsc jest ograniczona, a chętnych bardzo dużo 😁, od 1 lipca mamy możliwość zwiedzania, w trzech różnych godzinach - zostawiam link do kontaktu w sprawie trasy dla dzieci ⬅️.

Solilandia - trasa dla rodzin

Kiedy już zarezerwowany mamy termin naszego zwiedzania, warto przyjechać troszkę szybciej i zobaczyć, jak wygląda teren kopalni z zewnątrz. O ustalonej godzinie po całą grupę przychodzi przewodnik i mijając kolejki wchodzimy do budynku Szybu Daniłowicza, gdzie będziemy schodzić 380 stopni w dół 😁. Oczywiście byliśmy przygotowani na takie rozwiązanie i dla najmłodszego członka naszej rodziny było przygotowane nosidełko 😁 - z wózkiem byłoby ciężko pokonać tyle stopni. Kiedy już doszliśmy na dół, Pan przewodnik wybrał swoich pomocników 😁. Następnie udajemy się już na zwiedzanie i poznajemy kolejne korytarze i komory. Jako, że trasa przygotowana jest dla dzieci, to z przewodnikiem idą właśnie one, a dopiero później rodzice 😁. Przewodnik przez całą podróż opowiada dzieciom o kopalni, część jest też prowadzona w formie dialogu, co bardzo uaktywnia dzieci 😁. Po drodze dzieci mają do rozwiązania wiele zagadek, są i poszukiwania różnych rzeczy - przewodnik nie pozwala dzieciom na nudę i pytania "czy długo jeszcze" 😁.

Kopalnia Wieliczka dla dzieci

Oczywiście na dzieci czekało więcej atrakcji podczas trasy 😀, obudziliśmy Soliludka, który na chwilę przejął rolę przewodnika i prowadził dzieci przez korytarze. Trzeba było liczyć jaja Solizaura, powtarzać różne wierszyki i było też spotkanie z Solonkiem 😁.

Soliludek baśnie i legendy Wieliczka

Kopalnia Soli Wieliczka trasa dla dzieci Solilandia

Ale najlepsze jeszcze na dzieci cały czas czekało - po rozwiązaniu wszystkich zagadek miały spotkać się ze Skarbnikiem 😁. I to spotkanie odbyło się w najmniej oczekiwanym momencie (szczegółów Wam nie zdradzimy, bo nie będzie niespodzianki). Powiemy Wam tylko tyle, że ze spotkania z Skarbnikiem każde dziecko wyjdzie zadowolone, z małą niespodzianką i dyplomem 👍.

Pamiętajcie, że również Wy jako rodzice, niczego nie tracicie idąc na trasę Solilandia - odbywa się ona prawie tak samo jak trasa turystyczna i zobaczycie te same miejsca 😁. A radość dzieci po przejściu trasy jest ogromna 😃.

Po ponad dwóch godzinach pod ziemią, dzieci i rodzice zapewne też, bardzo zgłodnieli. I tutaj Kopalnia znalazła świetne rozwiązanie, prawie na końcu zwiedzania znajdziemy Karczmę Górniczą 👍, ponad 120 metrów pod ziemią, możemy sobie zamówić obiad, deser, kawę i to wszystko w bardzo przystępnych cenach (na powierzchni jest drożej) 😀. Nasze dzieci po przebywaniu na takich głębokościach z wielkim apetytem zjadły pyszny obiad 👍, będzie to miłe wspomnienie, nie codziennie jemy przecież obiad tyle metrów pod ziemią 😁.

Dalej pozostaje tylko kierować się już w stronę wyjścia, gdzie prowadzą nas znaki. Po drodze mamy możliwość zwiedzenia jeszcze kilku korytarzy 👍. Na powierzchnię wyjeżdżamy windą i w zupełnie innym miejscu niż wchodziliśmy, jakie było zdziwienie dzieci, kiedy musieliśmy wracać po drogach do punktu wejścia 😁.

Klika praktycznych porad 😀

• Pamiętajcie o wcześniejszym zarezerwowaniu biletów
  • W kopalni jest około 14 - 16 stopni więc dla dzieci warto wziąć jakąś bluzkę
  • Zwiedzanie trwa ponad 2 godziny - na trasie są toalety
  • Dla maluchów zamiast wózka - nosidełko

Tężnia solankowa Wieliczka

Atrakcyjne wakacje z dzieckiem i tężnia solankowa Wieliczka

Zdrowe miejsca dla dzieci

Będąc w Kopalni Soli w Wieliczce trzeba także odwiedzić tężnie solankową. Znajduje się ona w bliskiej odległości od Szybu Daniłowicza. Żeby tam dojść, przechodzimy przez park, zaraz za nim dzieci znalazły plac zabaw 😁. Tężnia u dzieci budzi dużą ciekawość, szczególnie możliwość wejścia na wieżę widokową i podziwianie z jej tarasu widokowego panoramy Wieliczki 😁. Zgodnie z zaleceniami przebywaliśmy na jej terenie ponad 30 minut, cały czas się inhalując 😁. Jest to przyjemne miejsce na odpoczynek z dziećmi po zwiedzaniu kopalni 👍. Pamiętajcie również o tym, że mając bilety ze zwiedzania kopalni w tężni dostaniecie zniżkę 😀.

Kopalnia Wieliczka - atrakcja turystyczna dla wszystkich

Pomimo faktu, że Kopalnia Soli w Wieliczce jest znana na całym świecie, a rocznie odwiedza ją prawie 2 miliony osób, cały czas jest otwarta na turystów. Potrafi świetnie dopasować swoją ofertę do potrzeb wszystkich turystów. Ze zwiedzania będą zadowoleni zarówno ci najmniejsi, ale również ci więksi. Każdy znajdzie w tym miejscu coś dla siebie 👍. Co ważne, wszyscy pracownicy są bardzo mili, otwarci na turystów i bardzo pomocni. My na pewno wrócimy za jakiś czas, ponieważ najmłodszy syn nie będzie za dużo pamiętał 😁. Jeśli chodzi o parkingi m, to jest ich naprawdę bardzo dużo. Jedne bliżej, inne trochę dalej, ceny są także bardzo zróżnicowane. Poza trasą dla dzieci, którą specjalnie dla Was przedstawiliśmy są dostępne inne ciekawe opcje, nawet z noclegiem w kopalni 😁👍.

Wszystkie potrzebne informacje znajdziecie na stronie Kopalni Soli w Wieliczce

38 komentarzy:

1. Takie miejsce ma niesamowity klimat ! Nigdy tam nie byłam ale mam zamiar się wybrać z rodzina :")

OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie bym się wybrała na rodzinny wypad, w ramach wakacyjnych krótkich podróży, dawno nie zwiedzałam tego miejsca. :)

1. Zarezerwujcie cały dzień, oprócz kopalni warto odwiedzić tężnie 👍

Usuń
    2. Pewnie, że tak, jak już jechać, to zwiedzić jak najwięcej. :)

3. Miałam tam zamiast jechać dwa razy, ale skutecznie odstraszaja mnie tłumy ludzi to raz. A dwa cena na zdjęcia itp. Są lepsze atrakcje

Odpowiedzi
    1. A jakie atrakcje są lepsze? My uważamy to miejsce za punkt obowiązkowy. Tłumów nie było 😁

Usuń
  4. Jeszcze w Wieliczce nie byłam. Jest to miejsce, które nie tylko sama chcę zwiedzić, ale i dzieciom chcę pokazać.

OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie byłam w Wieliczce. Muszę to kiedyś nadrobić.

6. w zeszłym roku w październiku byłam w tej kopalni soli po drodze do zakopanego. fajna wycieczka.

7. Zawsze chciałam tam się wybrać. Może kiedyś uda się pojechać cała rodziną. Wasze zdjęcia są bardzo zachęcające, aby taka wycieczkę odbyć. 🙂

8. A ja mam Wieliczkę pod nosem, a nie byłam dawno na jej zwiedzaniu:(

9. Myślę, że mojemu synowi by się spodobało, a ja przyznaję, że nigdy nie byłam i jestem ciekawa tego miejsca :)

10. Byłam jako dziecko z rodzicami na zwykłej turystycznej trasie i też było fajnie ^^

OdpowiedzUsuń
  11. Kiedyś byłam na wycieczce szkolnej. Co prawda dużo nie pamiętam i dlatego chętnie sie wybiorę z synkiem jak podrośnie.

12. Raz byłam w Kopalni Soli, niezwykłe przeżycie :)

13. Muszę w końcu odwiedzić to miejsce ;) od dawna chcę pojechać ale jakoś się nie złożyło

OdpowiedzUsuń
  14. Byłam, to miejsce robi wrażenie, dzieci zapewne zachwycone i ten zapach kopalni, sam minerał.

15. Byliśmy tam kilka lat temu. Miejsce ma swój klimat, a wspomnienia pozostają :)

Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Takie miejsca mają swój klimat :)

Usuń
  16. Byłam tam w dzieciństwie i chyba czas niebawem wrócić odświeżyć wspomnienia ;-)

OdpowiedzUsuń
  17. Muszę zabrać tutaj moje dzieciaki :) Pozdrawiam :)

18. W Kopalni Soli jeszcze nie byłam. Koniecznie muszę się tam kiedyś wybrać.

19. Byłam tam w czasach szkolnych. :-)

Pozdrawiam,
    www.kosmetykiani.pl

OdpowiedzUsuń
  20. Cudowne miejsce muszę się kiedyś wybrać.

21. Chciałabym kiedyś tam pojechać, ale boję się, że pierwsze co to sprawdziłabym czy ściany rzeczywiście są słone :D

22. Nigdy tam nie byłam, ale chętnie bym się wybrała, bo wygląda super

OdpowiedzUsuń
  23. Fajnie że są zniżki na bilety, zawsze jakaś oszczędność:)

24. Wspomnienia i u mnie powróciły i mam zamiar odwiedzić Kopalnię, tym bardziej, że mam ją dosłownie pod nosem.

25. Kiedyś na pewno się tam wybiorę. Kilka lat temu byli tam moi rodzice i mówią, że na prawdę warto :)

OdpowiedzUsuń
  26. Wspaniała wycieczka, ja nigdy w tej kopalni nie byłam, a często jadę koło niej jak jadę do Krakowa :)

27. Za jakieś 3-4 lata chętnie się wybiorę z dziećmi do kopalni, na razie są za małe

28. tak blisko mnie, a jeszcze nie miałam okazji tam być :D

29. O ja nie wiedzialam ze tam jest specjalna trasa dla dzieci. Brawo dla nich

30. Jakże dawno my tam byliśmy. Chętnie znów bym tam zawitała. Wspaniała propozycja dla całej rodziny.

31. Taka trasa jest super, jak moje dzieciaki trochę podrosną to na pewno się wybierzemy :)

OdpowiedzUsuń
  32. stosunkowo mam niedaleko do tej kopalni ale byłam w niej jedynie jak byłam mała ze szkołą.
    Muszę nadrobić!

33. Byłam w Wieliczce jako dziecko, czas powtórzyć zwiedzanie tego miejsca

Etykiety

#zamkizdzieckiem AMEET Atrakcje województwa dolnośląskiego Atrakcje województwa pomorskiego Babaryba Beskidy Blue Ocean Certyfikat Miejsca Przyjaznego Dzieciom Cieszyn Darłowo Dolnośląskie Dolny Śląsk Doświadczenia Drogeria Olmed Dźwirzyno Educarium Egmont Elbląg Energylandia Gdańsk Góry Góry Stołowe Góry Świętokrzyskie Greg Gry planszowe i inne HarperKids Hortulus Hotel Hotel Senator Hotel Zamek Ryn Jelenia Góra Kabum Karkonoski Park Narodowy Karpacz Kawa Kącik Malucha Klocki Kolejkowo Kolejkowo i miasto z Piernika Kolejkowo Wrocław Kołobrzeg konkursy Książka Książki Lego Łazienki Królewskie Magiczna symetria - Educarium Małopolska Mazowieckie Mazury Miasto z piernika Kolejkowo Wrocław miasto z piernika we Wrocławiu morze Muzeum Muzuem nad Bałtykiem nad morzem Nasza Księgarnia Nauka Nauka przez zabawę noclegi Nowy Wiśnicz Olmed apteka Opolskie Parki rozrywki Piatnik pod ziemią podkarpackie Podlasie Podróże Pojazdy Hydrauliczne Artyk pojazdy hydrauliczne KupZabawke polecane Polecane noclegi Polferries POLIN Pomorskie prezenty Programowanie Rebel Skalne Miasto Soke Srebrna Góra Strefa Dziecka Strefa Mamy Strefa Taty Śląsk śląskie Testowanie Trasy podziemne Tuban Tubi Jelly Wakacje z książką Wałbrzych Warmia Warmia Zamek w Lidzbarku Warmińskim Warszawa Wieliczka Wielkanoc Wielkopolska Wroc Wrocław Wydawnictwo Znak Zabawki Zachodniopomorskie Zamek Zamek Chojnik Zamek Kliczków Zamek w Rynie Zamek Wiśnicz zamki z dzieckiem Zdrowie zegarki zwiedzanie